Marit Fokkink

Marit Fokkink

Social Media & Community manager

Marit heeft een achtergrond in marketing en communicatie en is als community manager van Momus verantwoordelijk voor onze nieuwsbrieven, social media en - in de toekomst - live events. Ons doel is om een betrokken community te ontwikkelen en zo meer participatieve en transparante onderzoeksjournalistiek te bedrijven.

Nina Tea Zibetti

Nina Tea Zibetti

Onderzoeksjournalist

✉️nina@momusmedia.nl
Nina is Italiaans en volgde de Master Climate Studies aan de Universiteit Wageningen met een focus op milieueconomie en beleid. Ze doet onderzoek naar de sociaal-economische impact van klimaatverandering, klimaat- en duurzaamheidsbeleid en de invloed van bedrijfslobbies.

Merel de Buck

Merel de Buck

Onderzoeksjournalist

✉️merel@momusmedia.nl
Merel de Buck is doctor in de politieke antropologie en werkt sinds 2019 als onderzoeksjournalist bij Momus (voorheen Platform Authentieke Journalistiek). Ze verdiept zich in de relatie tussen Shell en de Nederlandse overheid, de kolenlobby, gaswinning in Groningen, en recent in de woningbouwsector in Utrecht. Ook is ze opzoek naar manieren om publiek meer te betrekken in haar onderzoek.

Jilles Mast

Jilles Mast

Onderzoeksjournalist

✉️jilles@momusmedia.nl
Jilles Mast is mede-oprichter van Momus (voorheen Platform Authentieke Journalistiek). Hij doet onderzoek naar de energietransitie, Shell/NAM en de Nederlandse overheid, internationale handelsverdragen en verborgen bedrijfslobby’s.

Alexander Beunder

Alexander Beunder

Onderzoeksjournalist

✉️ alexander@momusmedia.nl
Alexander Beunder rolde 2017 Momus binnen (destijds nog Platform Authentieke Journalistiek). Thema’s: De politieke invloed van Shell, de geldstromen achter klimaatontkenning en de geschiedenis van desinformatie en complotdenken. Lees zijn werk in Follow They Money, De Volkskrant, De Groene Amsterdammer, Economisch Statistische Berichten, Sargasso, Republiek Allochtonië, en het in 2024 uitgebrachte Routledge Handbook of the Influence Industry.